مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 09:052021-05-22اقتصادي

پوشش آبیاری نوین در اردبیل به 4500 هکتار  رسید


در سه سال گذشته پوشش این نوع آبیاری در اراضی زراعی استان از 500 هکتار به بیش از چهار هزار و 500 هکتار رسیده است.

- ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: در سه سال گذشته پوشش این نوع آبیاری در اراضی زراعی استان از 500 هکتار به بیش از چهار هزار و 500 هکتار رسیده است.

اکبر بهنامجو یکم خرداد در بازدید از طرح های آبیاری مدرن و صنایع تبدیلی اردبیل اظهار کرد: پوشش آبیاری نوین برای 15 هزار هکتار از اراضی زراعی استان هدفگذاری شده است و جهاد کشاورزی تلاش می کند امسال دستکم 6 هزار هکتار را عملیاتی کند.

استاندار اردبیل ادامه داد: اجرای طرح های آبیاری نوین نزدیک 40 درصد آب مورد نیاز کشاورزی را صرفه جویی و در بحث بهره وری نیز به افزایش 15 درصدی منجر می شود.

وی کاهش آب مورد مصرف اراضی، ایجاد زمینه مناسب برای مبارزه با آفات و ارتقای بهره وری را از جمله مزیت های سامانه آبیاری نوین دانست وی در ادامه از اجرای سیستم آبیاری نوین برای مزارع سیب زمینی در دشت اردبیل خبر داد و افزود: 13 هزار از 16 هزار هکتار مزارع این دشت به سامانه آبیاری نوین مجهز شده که موجب کاهش قیمت تمام شده تولید این محصول برای کشاورزان می شود.

همچنین استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام گرفته در خصوص آبیاری نوین، این استان در اجرای این سامانه از رتبه های آخر کشوری به رتبه های نخست ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوشش آبیاری نوین در اردبیل به 4500 هکتار  رسید

پوشش آبیاری نوین در اردبیل به 4500 هکتار  رسید